KLEAN: Klagen Loont Echt Absoluut Niet

anne

Langzaamhardlopende Anne heeft een hekel aan zwerfafval. Daarom gaat ze een jaar lang door Nederland wandelen en hardlopen om zwerfafval op te ruimen. Ze weet dat klagen over rommel niets helpt, opruimen is echt veel effectiever. Afgelopen week is ze begonnen aan een voetreis dwars door Nederland om zoveel mogelijk zwerfafval op te ruimen

Ik ken Anne via het hardlopen en als ik haar tegenkom word ik elke keer weer verrast door haar positieve instelling.
Ze weet dat ze nooit al het zwerfafval kan opruimen. En ze weet ook dat de berm, die ze vandaag schoonmaakt, volgende week weer bezaaid is met plastic zakjes, flesjes en blikjes. Maar daar laat ze zich niet door weerhouden. Ze doet wat ze kan: opruimen wat je ziet en dragen kunt.

Ik bewonder Anne haar moed. Ze heeft haar huis te koop gezet en laat haar partner een jaar lang alleen voor dit avontuur.
Elke nacht zal ze ergens anders op een gastvrij adres overnachten.
Elke dag zal ze op blote voeten door weer en wind naar haar volgende slaapadres lopen. Vorige week was ze in Delft en liep ik een stukje met haar mee.
Ik wens Anne veel succes het komende jaar en veel plezier en veel leuke ontmoetingen.

Geef een reactie

