De geschiedenis van de mensheid in 10 min: Tool – Right in Two

Een bijzondere animatiefilm waarin de geschiedenis van de mensheid wordt verteld.
Je wordt er niet vrolijk van

De muziek is van de Amerikaanse rockband Tool.
Kijk de video op een groot scherm.

4 gedachten over “De geschiedenis van de mensheid in 10 min: Tool – Right in Two

  1. Hans

    In mijn optiek overschat de mens zichzelf schromelijk.
    Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd best veel nadenk over heel basale vragen als:

    Is het leven eigenlijk wel leuk? Misschien in de huidige(zeer korte) tijd dat we nu leven(voor ons Westerlingen voornamelijk), maar daarvoor en daarna? De geschiedenis is doordrenkt van ellende en korte levens.

    Waarom hebben we eigenlijk kinderen, we dienen(volgens mij) immers geen hoger doel, dus waarom plant je jezelf eigenlijk voort?

    Als ik zelf mocht kiezen hier te zijn, zou ik dat wel willen?

    Heel vreemd dat de meeste mensen zich dit soort vragen niet zo vaak stellen, net alsof daar een taboe op ligt als je daarover begint, dat je een soort spelbreker bent.

    1. Hans Verbeek

      Niet zo somber, Hans. In mijn ogen is de mens nog gewoon een dier, dat eet, ademhaalt en zich voortplant. Maar de mens is het enige dier dat weet dat het zal sterven. Dat is geen prettige kennis: je gaat er alles aan doen om de dood uit te stellen. Veel volkeren hebben dan ook een leven na de dood bedacht, als beloning voor degenen, die goede burgers zijn geweest.

      Luister eens naar de woorden van Richard Dawkins in dit clipje:

      Matter flows from place to place
      And momentarily comes together to be you
      Some people find that thought disturbing
      I find the reality thrilling

      Materie beweegt zich onvoorspelbaar door het universum en komt tijdelijk bij elkaar om jou te zijn. Een prachtig idee 🙂

Geef een reactie

