Mijn eigen energie- en gasverbruik deel 3

Deze week kreeg ik van mijn energieleverancier te horen hoeveel elektriciteit en aardgas mijn huishouden afgelopen jaar verbruikte.
Het elektriciteitsverbruik daalde van 3390 KWh in 2014 naar 3049 KWh in het afgelopen jaar, een besparing van 10%.
In de grafiek hieronder zie je het elektriciteitsverbruik sinds 2010.

Schermafbeelding 2016-04-27 om 15.56.23

In het afgelopen jaar verstookte mijn huishouden 545 m³ gas. In 2014 was dat 10% meer: 602 m³. Twee jaar geleden was het gasverbruik nog lager: 495 m³.

Schermafbeelding 2016-04-27 om 15.56.42

Doordat ons energieverbruik is gedaald rekent de energiemaatschappij komend jaar ook een lager maandbedrag: ruim 100 euro per maand.
Ik ga eens kijken of ons energieverbruik en daarmee onze energierekening nog wat verder omlaag kan.
Wordt vervolgd.

2 gedachten over “Mijn eigen energie- en gasverbruik deel 3

    1. Hans Verbeek Berichtauteur

      Ons gasverbruik is lager dan gemiddeld in ons postcodegebied: we kijken elektrisch.
      Maar ons elektriciteitsverbruik is hoger, want we koken elektrisch.

      Vriendelijke groet uit Delft

Geef een reactie

