Mijn eigen gas- en elektriciteitsverbruik

Over het kalenderjaar 2016 bedroeg het aardgasverbruik van mijn huishouden 527 m³. Dat is ietsje minder dan in 2015: 545 m³.
Maar een stuk minder dan in 2010 t/m 2012.
In de grafiek hieronder zie je de daling over de afgelopen 7 jaar. Ik ben er zeer tevreden over.

Het elektriciteitsverbruik was in 2016 bijna 10% lager dan het jaar ervoor. Geen idee waar het aan licht, maar we zijn goed bezig.
Ons elektriciteitsverbruik daalt al jaren en was het afgelopen jaar 35% lager dan in 2012.

Ik denk dat ons gasverbruik nog wel wat lager kan. Ik spaar voor een zonneboiler.

Geef een reactie

